Nejprve se nauč pravidla. A potom je poruš, je-li to pro dobro věci.

Turistika (Traveling, Photos)

Jógový víkend

7. dubna 2017 v 13:15 | Lucie Kudrnová
Konce března jsem se zúčastnila jógového víkendu na Benecku, který vedla úžasná cvičitelka, moje kamarádka a kolegyně Lubica Vodvářková, která cvičí v Domě jógy v Praze na Chodově. Víkend organizovala cestovní kancelář CK Capro a byl to opravdu výjimečný zážitek, zejména pro milovníky a milovnice jógy.
Cvičení probíhalo ve cvičevním sále hotelu Skalka a atmosféra byla umocněna diskotékovou koulí ;-), která za přítmí vrhala stovky barevných světélek a vytvářela úžasné prostředí. Tady je několik fotografií z víkendu.
Také počasí nám přálo a bylo krásně, takže byl z hotelu nádherný výhled na Kotel a z rozhledny Žalý, kam jsme šli na výlet, i na celé dosud zasněžené Krkonoše.

Sicílie 2016

17. května 2016 v 16:38 | Lucie Kudrnová
Letos počátkem května jsem byla se synem na Sicílii (vyráželi jsme na výlety z Catanie, kde jsme byli za dcerou a jejím přítelem, kteří tam na rok žijí). Průřez fotek z našich cest po Sicílii jsme dala na https://picasaweb.google.com/100436813177743089326/6285547912218734833, tak kdo by měl chuť, můžete se tam podívat. Pár fotek je i zde v galerii.
Nám se tam moc líbilo - Sicílie je krásná, pestrá a mnohavrstevná, s možností poznání jak přírodních zážitků (Etna), tak kulturních a architektonických (antické vykopávky, barvitá města). Další kapitolou je gastronomie a celková atmosféra ostrova, které jsou rovněž nezapomenutelné.

Slovinsko 2011 - Julské Alpy na kole

9. srpna 2011 v 16:33 | Lucie Kudrnová

Letošní dovolená se opravdu vydařila - s cestovní kanceláří Eurocykl jsme jeli s manželem na cyklozájezd do Slovinska do Julských Alp. Byli jsme skutečně překvapeni a uchváceni nádhernou přírodou ve Slovinsku - bělostnými skalními vrcholky, tyrkysovými jezery, padajícími vodopády i zelenými údolími mezi horami s pastvinami a cyklostezkou, po které jsme jezdili po trase bývalé zrušené železnice. Podívali jsme se snad do všech údolí v okolí Kranjské Gory, viděli mamutí můstek v Planici, zavítali k nádherným jezerům Laghi di Fusine v Itálii, obdivovali vodopády Slap Savica a Slap Peričnik, došli jsme pod monumentální severní stěnu Triglavu (2854 mnm) a projížděli pod vrcholem Prisanku, vyjeli jsme na sedlo Vršič (1611 mnm). Vykoupali jsme se také v jezeru Bled a Bohinjském jezeru, obdivovali úzkou soutězku Vintgar s dřevěnými můstky a lávkami nad říčkou Radovna a vyjeli lanovkou i s koly na vrchol Peče, kde se setkávají 3 státy - Slovinsko, Itálie a Rakousko.
Takže za týden našeho pobytu jsme sice vypotili hektolitry potu ;-), ale odměnou nám byla řada úžasných zážitků z cest a z opravdu panenské přírody.
Přikládám několik fotografií a galerii s dalšími fotografiemi si můžete prohlédnout na Picassu na odkaze https://picasaweb.google.com/100436813177743089326/Slovinsko201102 .

Lagho di Fusine a pohoří Mangart

Severní stěna Triglavu

Soutězka Vintgar

Slap Peričnik

U památníku obětem hor

Jezero u cesty k průsmyku Vršič

Kroměříž 2009

23. července 2009 v 15:30 | Lucie Kudrnová
Paličkování pro osvěžení proložím zážitky z dovolené - již poněkolikáté jsem letos absolvovala Relax Týden pro ženy, který pořádá CK ENKO, tentokrát v Kroměříži. Je to bezvadná relaxace od běžných dní, týden je plný kvalitního a zajímavého cvičení, zážitků i zábavy. Kromě toho je možné využít služeb kosmetičky, pedikérky, maséra, kadeřníka a řady dalších, k pohodě přispívá i návštěva vinných sklepů s ochutnávkou, koupání, jízda na kole, procházky, hudební produkce a další a další možné aktivity. Letos mě například uchvátil koncert Chór uralských kozáků, na který jsme náhodou narazily v kostele a byl to opravdu výjimečný zážitek. Když už jsem u hudby, musím vyzdvihnout i koncert hudební skupiny ESPUELAS, který byl uspořádán na závěrečném večírku a byl opravdu nezapomenutelný - tato skupina hrající mexickou (ale i českou) hudbu má schopnost vytvářet na svých koncertech neuvěřitelnou atmosféru. V Kroměříži mě mimo jiné uchvátily i památky a zejména zámecké zahrady, které jsou právem kulturním dědictvím UNESCO. Takže v galerii uvádím pár fotek z Kroměříže, které třeba i vás nalákají k návštěvě tohoto krásného českého města.

Květná zahrada v Kroměříži

Velké náměstí v Kroměříži - pohled k zámku

Noční Kroměříž

Je čas dovolených ...

15. srpna 2008 v 9:39 | Lucie Kudrnová
Je čas dovolených, a tak se tento příspěvek týká našich každoročních rodinných turistických aktivit. Letos jsme navštívili České Švýcarsko, které je opravdu nádherné, je to turistický ráj jak pro pěší, tak pro cykloturisty. My jsme putovali pěšky a užili si vskutku hojně romantických skal a říčních zákoutí, nádherných vyhlídek do kraje, krásné krajiny a lesů (včetně sběru hub ;-)) a šplhání po žebřících, schodech, schůdkách i skalách. Navštívili jsme řadu krásných míst - nejzajímavější byl výlet na Jetřichovické vyhlídky, klasická a monumentální je cesta na Pravčickou bránu Gabrielinou stezkou po projetí soutěsek lodičkami s legračním výkladem a umělým vodopádem ;-). O co víc bylo přelidněno zde, o to klidnější (ale neméně půvabné) bylo putování po odlehlejších částech Českého Švýcarska - např. podél říčky Křinice, Úzkými schody nebo výstup na tzv. "Děčínskou Fudžijamu", neboli Růžovský vrch. Více než stokilometrové týdenní putování jsme zakončili prohlídkou neobyčejně fotogenické Panské skály.
Příští týden nás ještě čeká cyklistické putování po Jižní Moravě a pak zas do práce ... Ale abych tu nezanedbávala krajky - uvádím ještě jednou odkaz na článek i galerii o letošní OIDFě a přeji všem pěkné prožití zbytku léta.
Mariina vyhlídka
Pravčická brána
Panská skála

Jaro je tady !!!

13. května 2008 v 8:31 | Lucie Kudrnová
S květnem přišlo nádherné jaro, všude jsou úžasně kvetoucí stromy, květiny, keře a příroda vysloveně láká k procházkám. V galerii mých turistických aktivit přibyla složka Jaro 2008, kde jsou fotografie z našich rodinných víkendů - od výstupu na horu Říp (i s vytlačením kol, což byla teda docela fuška ;-)), přes fotografie naší kvetoucí zahrady s jabloněmi, až po návštěvu skleníku Fata Morgana a botanické zahrady. Tam je velmi působivá zejména Japonská zahrada s nádherně kvetoucími rododendrony a nově jsou v botanické zahradě instalovány kameny s geomantickými znaky. Je to krásné místo, kde se člověk cítí velmi dobře, moc ráda se sem vracím - kam zde oko pohlédne, tam je to krásné ... ;-).

Na lyžích v Jizerských horách

20. února 2008 v 19:06 | Lucie Kudrnová
Po malé odmlce zapříčiněné dovolenou se opět vracím s dalším příspěvkem, tentokrát turistickým. Byli jsme na dovolené v Bedřichově v Jizerských horách, většinu času jsme strávili na běžkách. Počasí bylo krásné, jen sněhu bohužel bylo málo (a místy šlo spíše o led), ale i tak šlo lyžovat, pokud se člověk dostal do vyšších poloh a hlavně tu byly nádherné výhledy a úžasná zimní krajina. Jeden den jsme v rámci odpočinku navštívili i Liberecou ZOO a Botanickou zahradu, což jsou naše oblíbená místa.Fotky z dovolené jsou k nahlédnutí v galerii Turistika a fotografování / Jizerské hory 2008. Po večerech jsem malovala encaustiku, výsledky mého hraní budou obsahem dalšího příspěvku, jen co je stačím zarámovat a nafotit ;-)).

Malá Fatra

4. září 2007 v 9:59 | Lucie Kudrnová
Konec srpna jsme věnovali turistice - navštívili jsme na Slovensku Malou Fatru. Tyhle hory jsou velmi fotogenické a mají výhodu velkého množství nádherných míst na poměrně malé ploše, což je ovšem vyváženo tím, že se zákonitě tyčí strmě do výšky a všude je to dost z kopce a do kopce ;-)). Ale aspoň jsme si posílili kondici, i když na tahání nákladu jsme s mužem měli "šerpíka" - našeho zdatného syna, který nám nosil batoh ;-). Fotky jsou umístěny ve složce Turistika a fotografování / Malá Fatra 2007, taky jen několik ukázek na nalákání:
Velký Rozsutec je dominantou Malé Fatry - je vidět téměř odkudkoliv a samozřejmě je to i nejlákavější cíl ke zlezení.
Vrátná dolina - Tiesňavy tvoří vstup do Malé Fatry, který je velice dramatický a malebný. Mezi skalami vede Zbojnický chodník (po kterém asi chodíval Jánošík, který se teď tyčí nad oblíbenou vesnicí Terchová, což je východiště cest do Malé Fatry).
Další akrakcí jsou tzv. Diery - a to Dolní Diery, Horní Diery a Nové Diery, což jsou soutězky (velmi podobné těm ve Slovenském ráji), které se zdolávají soustavou žebříků, lávek a řetězů podél řady vodopádů a skal.
No a najdou se tu také kulturní zážitky - kousek od Malé Fatry je Oravský hrad, který se tyčí velmi vysoko a šplhá se na něj podobně jako na hory, jen po schodech ;-).
Takže všem milovníkům hor a turistiky doporučuji - příjdou si na své!

Jižní Morava

24. července 2007 v 16:10 | Lucie Kudrnová
Je čas léta a prázdnin - proto nepaličkuji, ale jezdím po vlastech českých ;-). Tentokrát jsme jako východiště pro naše cyklovýlety zvolili Moravskou Novou Ves (leží mezi Břeclaví a Hodonínem) a jezdili po té nejjižnější Moravě. Počasí se vyvedlo jak v jižní Itálii - teploty dosahovaly 37, 38 stupňů, slunce pálilo, .... Koupali jsme se ve vlastním potu (ale občas i v krásném rybníku za vsí) a denně urazili přes 50 km, po pár dnech jsme si ale zvykli a už nám horko tak nevadilo. Jižní Morava je krásná, má svoje specifické kouzlo a atmosféru danou tím, že je krajem slunce, vinic a vína, meruněk, broskví, lužních lesů, řek a polí.
Navštívili jsme místa, kudy kráčela historie (stará osídlení Velké Moravy v Mikulčicích a Pohansku), lednicko-valtický areál s jeho krásnými stavbami (zámek v Lednici, ve Valticích, minaret, aj.) a krajinou a také báječnými cyklostezkami, po kterých se nádherně jezdí ;-), prohlédli si skanzen ve Strážnici a také navštívili řadu vinných sklípků i sklepů, ochutnávali a zásobili se řádně moravským vínem ;-))). Za upozornění stojí i úžasná architektura moderních kostelů, které tu byly po válce postaveny (v Břeclavi, Hustopečích, Moravském Žižkově).
Další fotografie jsou k nahlédnutí ve složce Turistika a fotografování / Jižní Morava 2007.